Núm. 13, gener de 2004

La correspondència comercial (i 4)* Fórmules d’introducció (per iniciar un paràgraf)** a) Agraïments Us (Els) agraïm… Agraïm l’interès… Agraïm la vostra (seva) col·laboració i us (els) saludem atentament. Per tot plegat us (els) donem les gràcies i restem a la vostra (seva) disposició. b) Excuses Us (Els) demanem que ens excuseu (excusin) per… Disculpeu (Disculpin) el retard en l’entrega de… Accepteu (Acceptin) les disculpes per… Convençuts que ens sabreu (sabran) disculpar… c) Discrepàncies Sentim no poder estar d’acord… Tot i sentint-ho molt, no podem compartir… No podem comprendre els motius que us (els) indueixen a… d) Queixes Us (Els) fem arribar la nostra queixa per… Creiem que mereixen una explicació per… Considerem que aquest procediment és poc correcte, ja que… *Podeu trobar més frases dins el Manual de comunicacions escrites a l’empresa. Graó-Interactiva, Barcelona, 2003. ** Entre parèntesis les formes per al tractament de vostè. Cinc cèntims de llengua és un full lingüístic elaborat pel CNL de l’Àrea de Reus. Per fer suggeriments o consultes: Tel. 977 128 861 – fax 977 128 914 cnlas@tinet.org Cinc cèntims de llengua Núm. 13, gener de 2004
Cinc_c_ntims_de_llengua_13